Terug naar het overzicht


In deze nieuwe workshop gaan de leerlingen aan de slag met allerlei digitale toepassingen, zoals Virtual Reality (met de vr-bril), programmeren van robots, Augmented reality (boek met app), de 3D printerpen en ‘Verander je tafel in een interactief speelveld met je iPad’ met Osmo. Daarnaast gaan we nog aan de slag met 360 graden fotografie of klooikoffer (afhankelijk van de tijd). Deze workshop gaat zowel over kennis als vaardigheden! Met name de 21e -eeuwse vaardigheden, zoals programmeren, creatief denken, samenwerken, informatievaardigheden, kritisch denken en probleem oplossen worden aangesproken. Tijdens deze les van 2 uur gaan leerlingen in groepjes aan de slag met het oplossen van opdrachten, discussievragen, en het apparaat werkend krijgen. Aan het einde houden de leerlingen een korte presentatie over een onderdeel. Eén dagdeel van 2 uur.

Groep
Groep 7-8
Soort
4 - 12 jaar Digitale geletterdheid
Thema
Digitale toepassingen, Programmeren, Mediawijsheid
Tarief

€ 100,- per groep


Project Bestellen


geheel schooljaar 2018-2019, periode in overleg 1 juli 2019 t/m 2 juli 2019 (25 beschikbaar)

Staat uw instelling er niet tussen?
Neem dan contact op met team Educatie.

Let op! Wilt u het project meer dan een keer ontvangen, dan dient u het project nogmaals te bestellen.